23 Temmuz 2013 Salı

Yorum: Kader Aşkı Tadınca - S.G. Browne


s.g. browne, kitap yorumu, yorum

Yorumum:
  • Kitabın kapağı olsun, tanıtım yazısı olsun beni sanki bir fantastik unsurlarla bezenmiş bir romantik komedi okuyacağıma inandırmıştı. Belli bir yere kadar da espriler vardı ama yazar ince espriler yapmış. Yani ders veren espriler. Artık robatlaşan, herşeyi maddeselleştiren günümüz tüketici toplumunu bayağı yermiş. Ama kitabın ilk yarısından fazlası hikayeden çok bu tarz mesajlar ve benim fransız kaldığım eski amerikan olayları, filmleri gibi detayların çok olmasını beğenmedim. Tamam yazar dipnot vermiş ama bence hikayeden çok sapılmış o konularda. Kitap kesinlikle komedi kitabı değil.. Hatta çok duygusal o nasıl bir sondu gözlerim doldu :'( Güzel bir aşk hikayesi ama maalesef ki kötü son. Bu biraz spoiler gibi oldu ama kendinizi hazırlayın diye diyorum çünkü ben kitabın bitimine kadar hani komik bişeyler, hani işler yoluna girmeyecek mi diye hep bekledim. Yani ne okuyacağınızı baştan bilin. Kapak sizi yanıltmasın.



  • Konuya biraz değinecek olursak da. İnsanların hayatındaki bir çok soyut şeyler burda kişiliğe bürünmüş. Doğruluk, kader, kısmet, oburluk, kıskançlık, bilgelik, tembellik vs. hepsi melek gibi insanların yaşamını etkiliyorlar ve görünmez olma, ölümsüzlük, ışık hızında seyahat gibi özellikleri var. Zaten kitaba göre melekler yok onlar bizim bu kavramlardan üretilmiş birşey. Tanrı bile kişileştirilmiş adı da Jerry :D Gerçek görüntüleri genelde ışık topu şeklinde karakterlerimizin ve insanlar arasında onların tabiriyle "insan kıyafeti" giyip dolaşıyorlar. Bizim karakterimiz Kader. Yani Fabio (isteyen kendine insan adı alabiliyor. Zaten kim kıskançlık, tembellik diye çağrılmak ister ki :P), görevi belli... insanların kaderini belirliyor. İnsanlar ya kaderin ya da Kısmet'in yolunda doğuyor ve ona göre bir gelecekleri oluyor. Yani kısmetin kişileri oscar kazanma, bir buluş yapma falan olurken kaderin yolundakiler genelde Kader'in ona belirlediği yolda yürümeyip kendilerini mahveden işsiz, evsiz, alkolik ve normal kişilerle dolu. Kader kısmetin insanlarının geleceğini göremiyor ve kendi insanlarına yardım etmesi de yasak. Bir gün Kısmetin yolundaki bir ölümlü kadına aşık olur ve işler sarpa sarar :)) Tamam konu açıklaması bu kadar yeter yoruldum gerisini siz okuyun :P


  • Dip not:  Kısmet'e sinir oldum kendileri açık seçik giyinen kızıl bir kadın. Kader'i seviyor mu düşman mı anlamadım ama onun yüzünden Fabio ne hallere düştü :'( Ahhh Fabio vahhh Fabio diyorum ve yorumu burda bırakıyorum :) 

  •  Değerlendirme: Mutlaka okuyun demiyorum ama okuyanları ilk başlarda biraz sıksa da, güzel bir hikaye bekliyor. Kitap benden geçer not aldı.




***

Kitap Tanıtımı :

(Ben mavi dışlı olana bayıldım! Keşke bizde de öyle bassalardı kitabı :) )
Orjinal İsmi :Fated
Sayfa Sayısı: 380
Baskı Yılı: 2012
 
İnsanların kaderlerini belirlemekten sorumlu olan Kaderin bir insana âşık olunca hayatı
altüst olur. Kısmetle arası bozulur, Tanrı tarafından ciddi biçimde uyarılır...

Sonunda hayatındaki iki önemli şeyden birini seçmek zorunda kalır: İşi mi, yoksa sevdiği
kadın mı?

"Kader Aşkı Tadınca sizi ilk kelimeden en sonuncusuna kadar mıhlayacak."
New York Journal of Books


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...