31 Temmuz 2013 Çarşamba

Yorum: Sıcak Bedenler - Isaac Marion


Orjinal Adı: Warm Bodies
Goodreads Puanı: 3,97
Sayfa Sayısı: 216
Yayıncı: Doğan Kitap
Yayın Yılı: 2011

Yorumum:

"Ölüyüm, ama bu çok kötü değil.

Alışmayı öğrendim. Kendimi doğru düzgün tanımadığım için üzgünüm, ama artık ismim yok. Benimkinin baş harfi “R” idi, ama artık sadece bunu hatırlıyorum. Komik, çünkü sağlığımda hep başka insanların isimlerini unuturdum. Arkadaşım “M”nin dediğine göre zombi olmanın ironik tarafı şu ki, her şey komik geliyor ama dudakların çürüyüp döküldüğü için gülümseyemiyorsun."

Kitabımız böyle başlıyor. Aslında kitabı okuyup, okumamak arasında bocaladım. Çünkü, zombileri sevmem. Bir kaç izlediğim film var tabi. Özellikle "Ölümcül Deney" film serisi fanatiğiyim. Ama, zombileri iğrenç buluyorum. Kurbanlarını parçalayıp yerken, öğürüyorum :P Korkunç değil iğrenç diyorum. Çünkü, gerilimi severim. Midemi bulandıran; zombilerin insanların iç organlarını falan çıkarıp yemesi. İşte bu detaylar kitapta varsa midem bulanır okumayayım dedim. Ama film bayağı rating alınca ve kitabın Goodreads puanlaması yüksek olunca bir şans verdim. İyiki vermişim :)

Kitap bir zombinin kendi hikayesini anlatması şeklinde. Zombimiz R., diğer zombilerden biraz daha duygusal. İnsanlara zarar vermek istemiyor ama bu onun için bir ihtiyaç. Eğer beslenmezse bu sefer geri dönmemek üzere ölür. R, en çok insanların beynini yemeyi seviyor. Zombiler beyin yerken, beynini yedikleri kişilerin hatıralarına sahip oluyorlar.

Bir gün R. ve diğer zombi arkadaşları av için şehir merkezine gidince, bir grup gençle karşılaşır. R ve grubu gençleri öldürmeye başlarlar. R, Perry Kelvin adında bir genci öldürüp, beynini yer. O sırada çocuğun anılarını görürken, çocuğun sevgilisi Julie'yle geçmişi ilgisini çeker. Aşkı yeniden keşfetmiştir. R, Julie'yi de grubun içinde görür, birkaç zombiyle mücadele etmektedir. R bir karar verir ve Julie'yi kurtarır.
zombi, R.

R, Julie'yi diğer zombilerle yaşadığı yere götürür. R terk edilmiş bir uçağı ev gibi kullanmaktadır ve Julie'yi evde diğer zombilerden korumaktadır. Kemikliler denilen bir grup zombi daha vardır. Bunlar, en kötüleri, duygu yok, düşünce yok. Kalbi atan herşeyi öldüren zombi türüdür. Ve görünüşleri de adlarında ki gibi iskeletimsidir. Julie ve R arkadaşlıklarıyla diğer zombilerde de birşeyleri değiştirirken, kemikliler bu olaya sinirlenir ve Julie'yi öldürmek isterler. Ve macera başlar. 

Daha fazla konuyu anlatmak istemiyorum. Siz alıp, okuyun. Kitap kesinlikle harika. Ben filmi de izledim. Şu şekil de diyeyim ki film kitabın %25'ini anca anlatmış. Ve kitap tabi ki daha güzel. Tiksinirim sanıyordum ama tiksinmedim. Çünkü, olayı iğrenç bir şekilde değil. R'nin hissettikleri ağırlıklı olarak okuyoruz. Favori zombim R. oldu :)

Kitabın diğer edisyonları:

sıcak bedenler

**Sakın kitabın bizde ki kapağına aldanmayın. Ben de ilk gördüğüm de erotik mi acaba demiştim ama  erotiğin E'si bile yok :D Bizim kapak kitaba hiç uymamış. Keşke orjinal kapak kullanılsaydı. Yani sol üstteki kapak. Bence çok güzel :)



Değerlendirmem:

 Benden bu kadar. Son olarak filmin fragmanı nı ve bir kaç R. resmi paylaşmak istiyorum :)
** Film, Türkçe'ye "Sıcak Kalpler" olarak çevrilmiştir.

Bu da filmin oyuncuları ve puanlaması. (Sinemalar.com'dan alıntıdır.)






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...