25 Temmuz 2013 Perşembe

Yorum: Atlantis'in Yükselişi - Alyssa Day


Baskı Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 408
Orjinal Adı : Atlantis Rising

Kitap, Warriors of Poseidon (Poseidon Savaşçıları) serisinin ilk kitabı. Seri sekiz kitaptan oluşuyor. Türkçe'ye henüz ikisi çevrildi. Umarım çok beklemeden diğer kitaplara da kavuşuruz. Martı Yayınları duy sesimi! :D

Serinin diğer edisyonlarına ve orjinal kapak resimlerine göz atalım ;) 


Sol üstteki kapak, kitabın orjinal kapağıdır. Bence bizim ülkemizde basıldığı kapak en güzeli ^^ Burdan kapağı tasarlayanı da tebrik ederim. Bence çok güzel olmuş :)

Yorumum:  
Evetttt.. serinin ilk kitabı okundu bitti ama ben kitaba doyamadım :)) Hemen ikinciyi edinmem lazım. Gerçi her kitapta farklı bir savaşçının hikayesi anlatılsa da, yazarın kurduğu o paranormal dünyaya devam etmek istiyorum.



İlk kitap, Atlantis tahtının birinci varisi, büyük prens Conlan hakkında. Conlan, vampirlerin tanrıçası olan, saf kötülüğün kendisi Anubisa tarafından esir alınır. Ve yedi yıl işkenceye uğrar. Ve bir gün Anubisa, Conlan'ı serbest bırakır. Kitap Conlan'ın eve dönmesiyle başlıyor. Kitap zaman olarak günümüzde geçiyor. Atlantis 10.000 yıl önce yok oldu zannediliyor. Ama Atlantisliler büyü ve teknoloji yardımıyla sadece ülkelerini sular altında saklamış.Ve ara ara yeryüzüne çıkarak insanları vampirler ve şekildeğiştiricilerden kurtarmaya çalışıyorlar. Yani görevleri insanları korumak.

Reisen adlı bir hanedan soyundan bir savaşçı, Conlan'ın yokluğunda onu öldü kabul edip, gözünü tahta dikiyor. Ve bir grup kendi savaşçısıyla Poseidon'un asası olan Trident'i tapınaktan çalıyor. Böylelikle sonradan kendini kral ilan etmeyi amaçlar. Conlan'da bunu öğrenince Trident'i bulmaya ve ayrıca Anubisa'dan intikam almaya çalışır. Yanına yedi savaşçısını, kardeşi Ven'i ve Atlantis'in başrahibi Alaric'i alır. Conlan yüzeye ilk çıktığında bir grup şekildeğiştirenin saldırısına uğrayan bir kadını kurtarır. Bu kadının adı da Riley. Riley bir empatiktir. Atlantis dilinde aknasha. Yani, insanların duygularını okuyup, onlara kendi duygularını yollayabiliyor. Ve zihin yoluyla da bazı kişilerle konuşabiliyor. Conlan, Riley'i kurtarınca aralarında çok güçlü bir bağ oluyor ve birbirine aşık oluyorlar. Ama bu yasak bir aşk. Geçmişte Atlantis'in sular altına gömülme nedeni de benzer bir olay yüzündenmiş. Bu şekilde çiftimiz ve savaşçılar, vampirlere, Anubisa ve bazı kötü şekildeğiştirenlere karşı savaşırlar. Ve çiftimizin aşkı daha da derinnleşir. Ve bayağı ilginç olaylar da var kitapta. Riley'in ablası da şaşırtıyor kitapta :)

Benim en çol ilgimi rahip Alaric çekti. Zavallıma çok acıdım ve yer yer çok güldüm. Bakmayın güldüm dediğime aslında kendileri çok ciddidir. Ama başına gelenler çok komik :D Onun kitabı taa sekizinci kitapmış nasıl bekleyeceğim.. sabırsızlanıyorum :)

Ben kitaba bayıldım. Deyin ki o kadar mı yani diye. Tamam bi kaç edisyon hatası vardı. Bazı yerler acemiceydi ama genel olarak çok güzeldi. Nasıl okudum anlamadım zaten. Kitap su gibi akıyor valla. Mutlaka okuyun ;)

Kitabın Tanıtım Yazısı:

Yüzyıllar önce dünyanın en gelişmiş toplumu olan Atlantise neler oldu?

Atlantisin prensi ve gelecekteki kralı Conlan, Deniz Tanrısı Poseidonun çalınan en önemli silahı Tridenti bulmakla görevlendirilir. Bu silah kötü amaçla kullanıldığı takdirde tüm kıtayı yok edebilecek kadar tehlikelidir.

Conlan, zorluklarla dolu bu mücadele sırasında kendini hiç beklenmedik bir durumun içinde bulur: bir ölümlüye beslediği yasak duygular ve arzular...

Karar anı gelmiştir: Conlan ruh eşi olduğuna inandığı ölümlünün mü yoksa büyük bir tehdit altında olan ve tüm umutlarını kendisine bağlayan Atlantis halkının mı yanında duracaktır?
Yasak aşk bu baskının üstesinden gelebilecek midir?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...