21 Eylül 2013 Cumartesi

Yorum: Yıldız Tozu - Neil Gaiman

Orjinal Adı:  Stardust
Goodreads Puanı: 4,03
Sayfa Sayısı: 304
Yayın Yılı: 2000
Yayıncı: İthaki

TÜRKÜ
Hadi git, kayan bir yıldız yakala, 
Adamotundan çocuk yapmayı bir dene, 
Geçen yıllar nerde şimdi, söyle bana,
Şeytanın ayağını kim yarmış, bilsene. 
Deniz kızlarının şarkısı nasıl dinlenir,
Hasetin iğnesinden kim sakınabilir;
Bilen kim var, 
Hangi rüzgar
Doğru insanın işine yarar.

Olmayacak şeyler görmek için yaratılmışsan, 
Ben görürüm diyorsan görünmezi, 
On bir gün, on bin gece at sür durmadan, 
Yaşlılıktan ağarsın saçın kar gibi.
Döndüğünde anlatırken bana 
Yolculukta başına gelen acayip şeyleri, 
Yemin edeceksin, 
Her yeri gezdin,
Hem güzel hem iffetli kadın görmedin. 


Bir tane bile bulursan hemen haber ver bana, 
Uğrunda hac yoluna düşmeye elbet değer; 
Ama yok yok, yine de gitmem aslında, 
Yan kapı olsa da buluşacağımız yer;
İffetli olmuş olsa da o, sen gördüğünde, 
Öyle kalmış olsa da mektubunu yazdığında, 
Hiç kuşkum yok, 
Ben gelene dek 
İki üç kişiyi aldatmış olacak.



Kitap yukarıdaki şiirle başlıyor. Birebir kitabın konusuyla uyuşmasa da ben şiiri beğendim. Kitabın konusu hakkında bilgilendirmeye geçmeden, öncelikle Neil Gaiman tarzından bahsetmeliyim. Benim okuduğum üçüncü Neil Gaiman kitabı bu. O yüzden yazarın tarzının hep aynı olduğunu söyleyebilirim.Yazarın kitapları, konu olarak sanki çocuk kitabıymış gibi duruyor. Ama hiç de çocuk kitabı değil. Daha çok yetişkinlere yönelik karanlık masallar gibi diyebiliriz. Nasıl derseniz; korkunç cadılar, katiller, hayaletler, canavarlar, vahşice öldürmeler gibi çocuklara yönelik olmayan bayağı nokta var. Masal tarzını seviyorsanız, bence kesinlikle takip etmeniz gereken bir yazar. Ben adamın yazış tarzına ve kitaplarına hayran oldum :)

Evettt.. Şimdi de kitabın konusuna çok detaya girmeden geçelim.. Duvar adı verilen bir köy ismini şehrin bir tarafını çevreleyen duvardan almaktadır. Bu duvar, köy ile Büyülü Ülke'nin sınırıdır. Büyülü Ülke tabiki bir sırdır. Ne olduğunu kimse bilmiyor, sadece hakkındaki dedikolar insanların duvarın ötesine geçmemelerine bir sebep. Ve muhafızlarla, duvardaki tek geçiş noktası olan bir gediği kimse girip çıkmasın diye koruyorlar.. Kitabı asıl kahramının hikayesine geçmeden ilk önce babasının hikayesi anlatılıyor. Dunstan Thorn; 9 yılda bir düzenlenen, duvarın diğer tarafında gerçekleşen panayır zamanı, duvardaki gedikten Büyülü Ülke tarafına geçer ve orda bir kızla aşk yaşar. Bu olaydan dokuz ay sonra, duvardaki gediğe bir beşik bırakılır. Ve üstünde tek bir isim yazmaktadır Tristran Thorn..

Tristran, köyün en güzel kızı Victoria'ya aşıktır. Victoria ise Tristran'la hep dalga geçmektedir. Tristran'ın kızın peşinde koştuğu bir gün Victoria yine dalga geçmek için, tam o sırada düşmekte olan yıldızı gösterir ve "Bana o yıldızı getirirsen, seninle evlenirim" der. Bizim, sevimli saf Tristran'ınımız hemen Duvar'ın ötesine, Büyülü Ülke'ye düşen yıldızı bulmaya gider. Eee Tristran'ınımız yıldızı bulur. Ama yıldız hiç umduğu gibi değildir. Kaya parçası yerine, sarışın, çok güzel ve huysuz mu huysuz bir kız bulur. Evet düşen yıldız, Yvaine adında bir kızdır :)

Büyülü Ülke'ye çok nadir düşen yıldızları kötü emellerine alet etmek isteyen üç cadı kardeş vardır. Yıldızları öldürüp, kalbini yiyerek yüzlerce yıl genç kalmaya çalışıyorlar ve son hedefleri yüzlerce yıl sonra Büyülü Ülke'ye düşen son yıldız Yvaine... Ayrıca demeden geçemeyeceğim. Bir de Büyülü Ülke'de Stormhold denilen bir krallık vardır. Kral ölürken, Krallığın tılsımını gökyüzüne fırlatır ve onu bulan ilk oğluna kral olmayı vaad eder. Bu tılsım, bizim yıldıza çarpıp, onun düşmesine sebep olmuştur. Yıldız da tılsımı sahibine vermek için saklamaktadır. Kardeşlerin kral olmak için mücadeleri çok komikti. Hepsi birbirini öldürmeye çalışıyordu.. Yani anlayacağınız, yıldızın peşinde olan kişi çok :) Macerayı da siz okuyun.. Bence böyle bir macerayı kaçırmamalısınız!

DEĞERLENDİRMEM


Bir de kitabın filmi var. Ben, bir kaç sene önce filmi izlemiştim. Kitabı yeni okudum. Bitince, filmi bir daha izledim, kitapla karşılaştırmak için. Tabiki kitap daha güzel :)Ama filmi de öneririm. Kİtap kadar olmasa da yine de eğlenceli. Filmin fragmanını verip yorumumu sonlandırıyorum. Bir daha ki kitap incelemem de görüşmek üzere kendinize iyi bakın :)







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...