2 Eylül 2013 Pazartesi

Yorum: Soğuk Öpücük - Amy Garvey

Orjinal Adı:  Cold Kiss 
Goodreads Puanı: 3,46
Sayfa Sayısı: 200
Yayın Yılı: 2012
Yayıncı: DEX

Okuyalı bir-iki hafta oldu ama yorumlamayı unutmuşum.

Kitabın konusu arka kapakta belirtilmiş. Sevgilisini bir kaza da kaybeden esas kızımız Wren, ailesinde sadece kadınların sahip olduğu sihirli güçlerini kullanıp, bir ayinle sevgilisini mezarından çıkarır. Ve onu, herkesten saklamak zorunda kalır. Bu tip konulu, yani ölmüş kişilerin diriltildiği konularda, geriye dönen kişide bir eksiklik olur ya.. İşte; geri dönen Danny, aynı Danny değildir. İlk başta geçmişini çok hatırlamayıp, Wren'e sırılsıklam aşıktır ve onun dediklerine itaat etmektedir. Ama Danny geçmişi hatırladıkça, işler çığrından çıkmaya başlar. Tabi mezardan geri dönen sevgili deyince, sanki bir zombi hikayesi okuyacakmışız gibi geliyor. Ama burda beyin yiyen zombiler yok :D

Aslında fantastik ögeler de çok yok kitapta. Tamam ailenin belli güçleri var. Ama kimse bu konuda konuşmuyor. Kızın tam olarak ne olduğunu bile bilmiyoruz. Cadı kelimesi hiç geçmedi. Zaten sevgilisini geri getirecek büyüyü de kendi oluşturmuş. Yani Wren, kendi türünün en güçlülerinden.

Kitaba ben 3/5 yıldız verdim. Neden yıldız kırdım açıklayayım :)
  • Kitabın eksikliği mi güzelliği mi anlayamadığım tek şey, kitabın genel olarak Wren'in eski Danny'ye aşkı ve yeni Danny'yle ne yapacağını bilmemesi.
  • Gabriel denen çocuğun, olaylara çok çabuk dahil olması.
  • Wren'in itici bir tip olması, hiç sevmedim. Gerçi kitaptaki hiç bir karaktere ısınamadım.
  • Serinin ilk kitabı mı olmasından nedir, bu sihirli güçler falan hiç açıklanmamış. Yani, kitap bana göre çok eksik.
 Peki neyi beğendim? Sevgilisini mezardan geri getirme psikolojisini iyi anlatmış. Kızı sevmesem de aşk güzel işlenmiş. Spoiler vermiyorum ama kitabın nasıl biteceği zaten malum. Sonu beni biraz etkiledi :( Zaten 200 sayfacık bir kitap, çok da bişey ummadan okursanız, beğeneceğinizi düşünüyorum.


Orjinal Kapaklar
 Soldaki Cold Kiss kapağı hoş olsa da ben aslında sağ taraftakini kitaba daha çok yakıştırdım. Neden diye soracak olursanız, kitaptaki önemli kavramları içermiş kapak. Ağaç olsun, küçük ev olsun daha çok uymuş. Ama DEX yayın evinin hakkını yemeyeyim. Bizde çıkan kapak, orjinal Cold Kiss kapağından daha iyi. Kapaktaki çocuk, Danny'i gayet iyi anlatıyor. Tabi Danny'nin etrafında öyle bir sis yok ama bu, çocuğun soğukluğunu anlatmak için iyi olmuş :)

* * *
Ve ve... Paylaşmadan geçemeyeceğim. Yazar; Brobeck’in “Hayaletin Ziyareti” adlı şarkısını övmüş. Ve bir yerde Wren ipad'inde bu şarkıyı dinliyordu. Bende merak ettim ve dinleyip, beğendim. Sizlerle paylaşmak istedim. Yorumumu da bu şarkı eşliğinde yazdığımı belirtmek isterim :D


Değerlendirmem

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...